Autobaterie Galaxy EFB II

Autobaterie Galaxy EFB II

Galaxy EFB II je nová nabídka baterií pro vozy se systémem START-STOP.

Nová generace autobaterií Galaxy EFB II

Galaxy EFB II je nová nabídka baterií pro vozy se systémem START-STOP, kterou připravila společnost AUTOPART. Práce na strukturálních a elektrochemických vylepšeních prováděl expertní tým R&D AUTOPART ve spolupráci s výzkumnými centry z Polska a USA. Nové baterie mají vysokou úroveň DCA, nízkou spotřebu vody a životnost cyklu 4x delší než standardní baterie.

Před vývojem systému START-STOP bylo od baterie požadováno pouze nastartování motoru. Systém vyžadoval, aby baterie podporovala provoz přídavného elektronického vybavení, když motor vozu neběžel. S využitím svých akumulovaných zdrojů energie se tedy baterie po nastartování motoru vybije a znovu nabije, což znamená, že by měla mít životnost několikanásobně delší než běžná baterie.

Galaxy EFB II je nová generace autobaterií vyrobená technologií Enhanced Flooded Battery. Galaxy EFB II je inovativní produkt, připravený pro práci ve vozech se systémem START-STOP a mnoha spotřebiči. Nové baterie splňují vysoké ekologické požadavky a jejich technologická řešení mají významný vliv na snižování emisí CO₂.

Galaxy EFB II se vyznačuje řadou vylepšení, a to jak z hlediska chemických, tak konstrukčních součástí, které ovlivňují nejdůležitější provozní parametry baterie, tedy DCA (dynamická akceptace náboje) a počet provedených mikrocyklů.

AKCEPTACE DYNAMICKÉHO NABÍJENÍ

Dynamic Charge Acceptance (DCA) je indikátorem snadného přijímání elektrického náboje. Baterie ve vozidlech se systémem START-STOP jsou vystaveny provozu v době, kdy nejsou plně nabité - čím vyšší je indikátor DCA, tím rychleji se při systematickém startování motoru tímto systémem vyplní výpadky elektřiny z její spotřeby. Nová generace Galaxy EFB II má tento parametr více než 3x vyšší, než je požadavek stanovený normou PN EN50342-6 * (* Startovací olověné baterie - Baterie pro vozidla START-STOP).

Vysoký DCA šetří palivo a snižuje emise CO₂, stejně jako rychlejší nabíjení baterie, zejména v zimních podmínkách a při jízdě v dopravních zácpách. Tento parametr navíc poskytuje zvýšenou odolnost napájecího systému ve vozidlech díky vyšší průměrné úrovni nabití a kratší životnosti nenabité baterie. Umožňuje také snížit hmotnost a velikost baterie pro provoz ve stavu neúplného nabití - což je častou příčinou poškození baterie (sulfatací).

4x MIKROCYKLOVÁ VÝDRŽ

Počet mikrocyklů je klíčovým parametrem výdrže baterie v technologii EFB. Zejména v městském provozu a při aktivním systému START-STOP, kdy auto mnohonásobně častěji využívá startovací kapacitu baterie - čím více mikrocyklů baterie vykoná, tím delší bude její životnost. Díky zesílené vnitřní struktuře baterie a vylepšeným destičkám dosahuje baterie Galaxy EFB II až 4krát delší životnosti cyklu ve srovnání s běžnými produkty.

NANO POWER CARBON

Každá baterie typu EFB má na záporném štítku uhlíkovou přísadu. V Galaxy EFB II byl použit nový typ uhlíkového aditiva, který byl poté kombinován s vylepšeným složením expandéru a přidán k aktivní hmotě v negativní desce. Tyto úpravy zlepšily výdrž a schopnost přijímat nabití baterie.

Galaxy EFB II také využívá nový typ „dvojitého víka“, s labyrintovou strukturou, která umožňuje eliminaci výparů elektrolytu a kondenzaci plynů vznikajících v baterii a následně jejich návrat do článků.

Čtěte také